11 apr. 2010

Födelsedagsfika


Idag har det bjudits på födelsedagsfika här i förorten vilket har inneburit att jag fått pyssla med något jag älskar att göra de senaste dagarna, baka! Cupcakes är favoriter här hemma de är dessutom smidiga sådana här gånger eftersom de redan är portionsform. Det blev några klassiker som morotscupcakes med limefrosting och halloncupcakes men jag provade även en som jag länge tänkt baka, red velvet cupcakes. På fikabordet fanns även chokladbollar, lavendelkakor och mina biskvier med hallonfyllning och vit choklad. Jag måste erkänna att jag är ganska mättad på sötsaker just nu.....

Hoppas att ni haft en härlig helg!

14 kommentarer :

  1. Åh, jag längtar så till vi är färdiga med alla teorier och metoder så vi får sätta igång och baka och fota:)

    Då kan jag ju passa på att fråga dig om du skulle vilja svara på lite frågor och så sedan då jag tror du passar in i vår tänkta målgrupp för boken? :) Absolut inget tvång men det skulle vara toppen;)

    Ha en riktigt fin söndagskväll! Kram!

    SvaraRadera
  2. Hei Maria:)

    Jeg så linken din tilfeldigvis på en annen blogg, og så straks at det var cupcakes tema her i dag! Det er det hos meg også nemlig:)
    Du tar noen helt fantastiske bilder, jeg blir helt trollbundet...
    Hele bloggen din er så clean, akkurat min stil!
    Legger deg til på min liste direkt;)

    Ønsker deg en fin kveld,
    klem Kjersti

    SvaraRadera
  3. Så söta små bakverk du gjort. Jag älskar också att baka. Det är ren avkoppling för mig. :)

    SvaraRadera
  4. Jag försökte skriva en kommentar här med wordpress men det gick åt skogen.
    Jag tänkte i alla fall skriva grattis i efterskott! Och oooj vad goda bakverken ser ut! Jag har funderat på att baka dom där biskvierna men aldrig kommit till skott...nu förstår jag att du är rätt mätt på socker, men hur goda är dom?:) Jag funderar på att byta ut halloninnehållet till någonting annat nämligen (jag tänker att de blir för syrliga och o-biskvi-aktiga?) /Malin

    SvaraRadera
  5. Hejsan!
    gud så gott!! jag är med galen i cupcakes.. de är ju så fina med så man äter ju med ögonen med! Vad är det för fint keramikfat som skymtar på en av bilderna? det ser jätte fint ut :)
    Ha en härlig vecka! idag är det riktig vår i skåne! Kram!!!

    SvaraRadera
  6. Ojojoj vad gott allt ser ut! Du är tydligen duktig på att baka =) mycket vacker vit fat dessutom!

    SvaraRadera
  7. Mums!!! Sååå gott det ser ut!! Inte alla kalas som bjuder på så mycket godsaker :)

    Hoppas du haft en bra dag vännen

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  8. Å gud så gott. Här blir det födelsedagskalas till helgen (mitt) ;-)

    kram Mia

    SvaraRadera
  9. Var har du köpt det underbara vita fatet förresten?

    kram Mia

    SvaraRadera
  10. Åh vad smarrigt! Och vilka vackra bilder! Som tagna ur en kakbok:)
    /Mvh Johanna

    SvaraRadera
  11. Å herre... vad det ser gott ut!!! Själv är jag i godis-och-kakförbud men det är härligt att bara se dessa godsaker!

    SvaraRadera
  12. Låter som att det kommer bil jättemysigt på balkongen! Jag är också i fixartagen och planerar för vårens och sommarens odlingar.
    Hej! Jisses vad fika du gjort, och riktigt gott ser det ut :)

    Jag hade också tänkt mig på trädgårdsmässan men jag jobbade hela förra helgen och då är man inte så sugen att ge sig ut bland folk när man väl vaknat på dagen. En annan gång förhoppningsvis :)
    Grattis i efterskott, hoppas du hade en fina födelsedag :)
    /A

    SvaraRadera
  13. Hejsan, vilka underbara bakverk och fint upplagt och fina bilder!!! Så där fint blir det aldrig då jag bakar! /Fredrika

    SvaraRadera
  14. Sååå underbart fint! :-)

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tiden att lämna en kommentar!