Hortensia II


När vi lånade bilen av snälla Ma och O skyndade jag mig till plantagen och gick lös bland blommor och blomster. Med hem följde tre vackra blommor varav den här hortensian är en av dem. Min andra hortensia hade tyvärr inte klarat promenaden hem från affären trots att jag paketerat den väl. Frostskadad har den nu tappat en massa blad och är bara ett minne blott av sitt gamla jag. Trist, den hade en sådan vacker och ovanlig färg.

Här skiner solen idag och det är precis lagom kallt. Ska bege mig till Sigtuna för en långpromenad och spana lite i de gulliga små affärerna. Men först, IKEA! Måste se om de fått in den stora ramen jag ska ha till vår fjärilstavla. Besvikelsen var stor när vi var där i söndags och ramen var slut men skulle komma in under måndagen och därför kunde de inte sälja visningsexemplaret till mig (???????). Ja ja, som tur är har vi ju kvar bilen och jag kan ta mig dit igen. Önskar er en riktigt fin onsdag!

Etiketter: