HELGEN SOM GICK




Ja, nu är det ju snart helg igen men det här inlägget var tänkt att publiceras i måndags. Men så blev det inte. Förra helgen var i alla fall verkligen fin. Det är skördetider och det är bland det bästa jag vet! Varje lördag är det bondens marknad på Söder där bönder och producenter radar upp sig och säljer sina produkter och grödor. Jag älskar det! Om det bara går är jag där och fyller på förråden. En av höjdpunkterna är också att kunna köpa lokalproducerade blommor i säsong. Den här gången gick det lite överstyr kan man säga. Jag blev uttittade när jag gjorde mina andra ärenden på stan med famnen full av blommor.

Min nya frukostfavorit hittade jag på Pascal i lördags när jag mötte upp Johan, som kom från nattskiftet, för frukost. Rågbröd med avocado och sesamfrön. Så gott att det blev en hemmagjord variant på Johans bröd på söndagen. 


Etiketter: ,