BILDPROBLEM - HJÄLP!

(exporterad bild)

(skärmdump på bild innan exportering)

Innan jul köpte jag mig en ny macbook då min gamla gjort sitt. Äntligen en snabb och fungerande dator! Det är en nystart och nu ska jag försöka hålla allt organiserat och strukturerat. Rensa bland bilder, vara hård i utvalet och se till att göra backup på en extern hårddisk. Puh! MEN, jag har stött på ett stort och irriterande problem! När jag exporterar ut bilden från iPhoto för att minska storleken och välja bredd blir den exporterade bilden jättedålig. Suddig och gryning trots att originalet är knivskarpt. Jag förstår inte varför? Jag gör på precis samma sätt som jag alltid gjort på min gamla mac. Har provat alla typer av format och med bästa kvalité men ändå blir det dåligt. Som bilden ovan. Har någon av er stött på det här problemet och hur löste ni det?