KOLONILOTT




Hej kära vänner, jag är ledsen att inläggen inte duggar tätt här för tillfället. Jag har flera "på kö" men jag hinner inte sätta mig ner och skriva någon vettig text till dem så istället blir dom vilande. Idag tänkte jag i alla fall bjuda på lite bilder från i eftermiddags då jag tog mig lite egentid och dök ner i trädgårdsböckerna. Det är nämligen så att vi fått veta att vi får en kolonilott nästa vecka. Hurra! Det tog bara ett år efter jag ställde mig i kö, så snabbt hade jag aldrig trott att det skulle gå. Det är i ett jättegulligt koloniområde på promenadavstånd från där vi bor som är väldigt välskött och ligger fint nära vattnet. Det är inga stugor utan bara odlingslotter vilket passar oss perfekt för det vi vill åt är möjligheten att odla vår egen mat och kanske en och annan blomma. Lotterna är av väldigt olika kvalité och storlek och vi har spanat in den vi helst av allt vill ha, tyvärr står vi inte först på väljar-listan. Hur som helst så gäller det att sätta fart och planera för årets skörd. Jag insett att jag har förvånansvärt mycket trädgårdsböcker och tidningar för att inte ha en trädgård, haha, men det är ju så härligt att bläddra i och bara drömma sig bort.






Dessa bilder får bli mitt bidrag till Fabrikens söndagsbild. Ha en fortsatt fin kväll och en bra start på veckan!




Etiketter: , , ,