HERBS IN THE KITCHEN





Undertiden som vårt hus genomgår en fasadrenovering blir vi inte bara inplastade (ser knappt ut över huvud taget) utan vi förlorade också skåklart tillgången till balkongen. I slutet av augusti kom därför mamma med bilen som vi lastade full med alla kryddor, blommor och annat som det annars bara hade varit att kasta. Jag sparade dock ett par som jag hoppas överlever inne på fönsterbrädan i köket. Rosmarin och lagerbladsträdet har klarat sig några år men hur det går för salvian återstår att se. Jag får tacka mitt ljusstarka objektiv för att det överhuvudtaget kommer gå att fotografera här inne i höst. För övrigt så har min upplaga av den välkända poster från Moderna med citatet från Andy Warhol gulnat rejält det senaste året.


Ni som har en likadan, har det hänt samma sak för er?



Etiketter: , , , , , ,