WEEKEND ON THE COUNTRYSIDE


 Bilder från min Instagram: 1. Liten kattunge  2. Loppisfynd  3. Någon mer än jag gillar mina nya (begagnade) skor från moheda  4. Matfotografering.

 

Jag tog en långhelg på landet för att få lite lugn och ro i skrivandet på ex-jobbet. Regnet har vräkt ner större delen av tiden men det har inte gjort mig så mycket då jag satt inne under en yllefilt med en sprakade kakelugn. Kakelugn alltså, vilken grej! Det finns numer på min checklista inför kommande husköp. Årets två små kattungar är gudomligt söta och en av dom är den socialaste lilla katt jag träffat. Jag satt ute med dom när jag blev för less på ex-jobbet och tvingades till lite mindfulness. Det är det fina med djur, man måste vara närvarande. Förutom skrivandet har det blivit lite matfotografering då vi i Saltå Kvarns smakråd fått uppgift att testa deras nya smaksatta olivoljor. Recept och bilder återkommer jag med om någon dag. Loppisfyndat har jag också gjort och tagit långa kvällspromenader i skogen då det äntligen slutat regna. Nu är jag hemma igen och det är  rätt skönt det med.