MONDAY MORNING


 Tekopp från Höganäs keramik och skål från Bloomingville/Hemlängtan


God morgon måndag och ny vecka. Jag har mycket energi för omväxlingens skull och nu blir det att ta tag i resten av den där "att göra"-listan och kämpa på med ex-jobbet. Jag är en såndär periodare när det kommer till frukostar. Jag brukar snöa in på en sak och äta den kontinuerligt i några veckor. Allt från kesomackor, fröcknäcke och smoothies till sommarens favorit, youhurt med färska bär och nötter. De senaste frukostarna har bestått av den godaste yoghurten från Sju gårdar med färska jordgubbar och valnötter. Mums! Nyttigt och bra. Dessutom vill jag slå ett slag för mejeriprodukterna från Sju gårdar om ni bor i Upplandstrakter. Ett litet mejerikooperativ med ekologisk och klimatkompenserad produktion som tänker i helheter och vill driva ett bra hållbart jordbuk med omtanke om djur och miljö. Bor du inte här kanske det finns något liknande i din närhet? Jag blir mer och mer skeptisk till dessa enorma mejeribolag som kan pressa priser och betala mindre och mindre till bönderna. Nä, heja små ekologiska initiativ!! Finns dom (eller något annat du vill ha) inte i din butik kan du ju alltid vända dig till butiksinnehavaren och efterfråga varan. Sånt måste jag och vi bli bättre på. Leve konsumentmakt!




Om ni bara visste så glad jag blir av alla era fina kommentarer. Dom vämer ända in i själen! Tack!

 


HA EN BRA MÅNDAG!