ARMCHAIR FROM THE FIFTIE'S





Ni minns kanske när jag skrev om dom fina sakerna jag fått ta över efter morfars flytt? Den stora stenmorteln och den fina tavlan. Det här är en ytterligare en fin sak från mormor och morfar. En gammal fåtölj som var bland de första möblerna dom köpte där i slutet på 50-talet. Vi har låtit klä om den för det gamla röda tyget som satt på hade gjort sitt. Jag ville ha den i svart skinn men var noga med att skinnet skulle vara naturgarvat för att slippa onödiga kemikalier. Den här fåtöljen kommer få följa med mig i många många år och påminna mig om bästa mormor och morfar.

På tal om miljö, jag är otroligt glad att ni gillar när jag skriver om det ämnet. Tusen tack för era fina kommentarer! Ni som har läst här ett tag vet att hållbarhet och miljö ligger mig varmt om hjärtat så fler inlägg och tips med de kommer. Jag lovar!



FIN KVÄLL!