TO INHERIT SOMETHING NICE





Min älskade morfar har flyttat från Västerbotten för att bo i en litet stuga på Gården. Det är skönt att han kommer finnas så nära för han är en av de finaste människor jag känner. När han flyttade från de hus som han och mormor byggt tillsammans blev det många saker över som fick flytta hem till barn och barnbarn. Den fina stenmorteln var en av sakerna och den här fina tavlan av Sixten Fager är en annan. Jag är väldigt förtjust i just Fagers tavlor med fjällmotiv, dom påminner mig om alla fina dagar vi spenderat i fjällstugan tillsammans med mormor och morfar. Fjällturerna på längdskidor. Den gamla skotern som vi brukade tolka efter men som vi var tvungen att släppa i de brantaste uppförsbackarna för annars orkade den inte. Alla stunder på renskinn framför brasan. När vi låg på sjön och pimplade och såg rödingar genom hålet men sällan fick någon. Att spela schack med mormor. Nostalgi. Det var fler saker som fick flytta hit med dom får ni se en annan dag. Nu blir det kvällsmys och fotmassage i soffan, J är ledig i morgon så jag tänkte bara jobba på förmiddagen. Studentlyx!


FIN KVÄLL!