AQUARELLE


 Bilder: Inside out. Photograph: Sharyn Cairns. via blissful blog.


Jag har alltid varit svag för akvarellmålningar. Jag hade en mormor som var fantastiskt duktig på att måla men som aldrig riktigt trodde på sig själv. Hon förstod aldrig hur begåvad hon var. Hon brukade måla med mig när jag var liten och jag har fått ärva alla hennes färger, block och penslar. Dom ligger i en skinnryggsäck som hon brukade ha när hon tog på sig skidorna och gav sig upp på fjället för att måla. Jag har tänkt ta upp akvarellmålning igen för jag älskar känslan i tavlorna. Jag måste bara ge mig själv lite tid och inte bli så otålig när färgerna inte gör som jag vill. Övning och känsla. Igår var det fem år sedan min älskade mormor lämnade oss här på jorden. Det är fortfarande tomt.


På min pinterest börjar jag nu samla lite akvarell-inspiration och då hittade jag dessa underbara inredningsbilder från designern Shareen Joel's "weekender". En vackert inramad akvarell i ett snyggt stilleben. Hela hemmet är verkligen genomtänkt och snyggt, här hos blissful kan ni se fler bilder.


FIN ONSDAG!