.macarons





Alltså det här med att baka macarons var ingen piece of cake. Så att säga. Puh. Jag fick alla möjliga fel, de sprack, fick ojämna byxor, fick inga byxor osv. Några blev helt okej, speciellt om man bara tittar på dem från ett håll. Ja, det är dom ni ser på bild. Helt galet goda blev dom dock, farligt goda. Jag smaksatte min maräng med lite kakao och gjorde en chokladsmörkräm i mitten som kompletterade den sega marängen perfekt. Trots att dom tog rackarns lång tid att göra och jag tänkte flera gånger att det här gör jag inte om så var dom tankarna som bortblåsta när jag väl satte tänderna i en. De är värda det! Nästa gång ska jag prova saltlakrits och kanske en syrligare variant med hallon. Mums!



Strax ska jag och J ska promenera till byggvaruhuset i det fina vårvädret. Vi behöver fixa lite småsaker och sen ska vi passa på att handla något gott till middagen. Vi firar 7 år tillsammans imorgon och förutom att det självklart blir våfflor då med diverse tillbehör så tänkte vi göra en riktigt god middag ikväll och kanske ta ett glas rött. Något lördagsgodis lär ju dock inte behövas när det står ett helt fat med macarons i kylen. 7 år, tiden går fort när man har roligt. 







Etiketter: ,