.easter eggs






På den ljuvliga bloggen Dreamy whites hittade jag detta tips på hur man kan färga ägg naturligt med frukt och grönsaker. Jag tycker dom blev fantastiskt vackra och dessutom slipper man konstgjorda färgämnen och tillsatser. Detta får nog bli årets påskpyssel! Här finns fler recept och tillvägagångssätt. Och nu när påsken närmar sig, tänk på hönorna och köp ekologiska ägg eller ägg från en lokala bonde med frigående lanthöns som får vara ute och picka i jorden som hönor ska.







Tusen tack för all fin respons jag fick på inlägget med tidningskrukorna. Ni är allt bra fina ni. Tack! Jag glömde faktiskt visa ett av mina tips men det får bli imorgon. Snart ska vi nämligen väg på en tidig födelsedagspresent från J, vi ska unna oss lite lyx, god mat och romantik. 




HAPPY SATURDAY!




Thank you Maria with the beautiful blog Dreamy whites for letting me borrow the lovely pictures. Easter eggs natural coloured with fruit and vegetables. Lovely idea!

Etiketter: , , ,