passion





Ibland får jag sådana enorma cravings efter en speciell maträtt eller som i detta fall en efterrätt. De senaste veckorna har jag varit galet sugen på passionsfrukt och speciellt på denna passionsfruktfromage. När vi veckohandlade igår var det extrapris på just passionsfrukter och då kunde jag inte hålla mig. Jag tror att jag delat med mig av detta recept tidigare men det tål att upprepas. Så enkelt och så gott!




PASSIONSFRUKTFROMAGE, 4 PORT


 5-6 st passionsfrukter
2 st gelatinblad
2 st ägg
4 msk socker
1.5 dl vispgrädde


Lägg gelatinbladen i kallt vatten i ca 5 min, skrapa ur innehållet ur passionsfrukterna i en panna och värm det något. Smält ner gelatinet i passionsfrukten och rör om så att det fördelas ordentligt. Dela på ägget och vispa vitan till ett hårt skum i en skål, vispa gulan tillsammans med sockret pösigt i en annan och i en tredje skål vispas grädden. Se till att passionsröran har svalnat och blanda den med ägg- och sockersmeten. Rör sedan försiktigt i grädden och vänd till sist ner äggviteskummet. Portionera ut i vackra glas eller skålar och låt stå kallt ett tag innan servering. Njut!









HAPPY TUESDAY!



My latest craving is passion fruit and especially passion fruit fromage. Yum!


Etiketter: , , ,