.blomkålssoppa och drömmar


Bild: Tartelette


Så var det måndag igen och utanför fönstret är världen vintervit. Det gör en måndag i januari mycket bättre. Tycker jag. Matinspirationen är fortfarande på topp och dagens middag blir blomkålssoppa med nybakade rågsurdegsbröd. Jo för att jag har äntligen lyckats hålla liv i en surdeg tillräckligt länge för att hinna baka på den. Grattis Maria! När vi ändå är inne på mat så kan jag säga att det vore en dröm att få lära mig mer om matstyling och fotografering. Tänkt så roligt det hade varit att till exempel få gå kursen på Fotografiska eller, om drömmar slår in, jag hade kunnat åka på den fantastiska kursen med Cannelle et Vanille. Jag blir knäsvag bara jag tänker på det.




Bild: Tartelette

Så smyger vi in lite dov pastell i matbilderna också och blidkar det begäret. 




FIN MÅNDAG!



It's monday again and today the world outside my window is white. Like it should be in mid January. I'm still full of food inspiration and todays dinner is cauliflower soup with newly baked sourdough bread. In the future I would love to learn more about food styling and food photography. Imagin if dreams came true and I could attend this course with Cannelle et Vanille...

Etiketter: ,