tredje advent





Söndag igen. Helgerna bara rusar fram men så blir det väl när man har roligt. Jag hade tänkt åka på julmarknad i Sigtuna idag men jag tror att jag borde ägna mig åt pluggandet istället eftersom det har blivit lidande i helgen. Just nu har jag ingen julstämning alls, plusgrader och gröna gräsmattor när man tittar ut hjälper inte heller. Det känns som vilken söndag som helst. Men jag gillar söndagar, det är ett speciellt lugn över dem. Funderar på vilken mat vi ska laga, ett långkok känns lockande nu när vi ändå är hemma. Något med rödvin och färsk timjan tror jag bestämt att det får bli. Värmande.



Ha en fin tredje advent!


Sunday again and no christmas feeling. I like sundays, there is a special calmness over them and time to cook lovely food. Today it will be something with red wine and thyme...

Etiketter: ,