lördag med klassiker





Vilken strålande lördag! Det är dagar som dessa jag önskar mig en trädgård mer än allt annat. Efter tips från inspirerande Weronica beställde jag för ett tag sen tre klassiker för 99kr hos Adlibris. För mig blev det bland annat Emily Brontes Svindlande Höjder, en klassiker som jag läste för många många år sedan. Uppkrupen bland kuddarna i sängen och med en stor thékopp spenderade jag några timmar denna lördagsmorgon med att läsa just den. 






I veckan gick jag på min lila linje och skaffade mig ett mörkt lila nagellack från OPI. På Åhléns sa de att de var det bästa nagellacket och att det skulle sitta i tre veckor. Jag är skeptisk. Mycket skeptiskt. Jag har då aldrig haft ett nagellack som hållit sig riktigt fint i mer än två dagar men då har jag rätt mjuka naglar till att börja med. Vi får väl se, fint är det i alla fall.


Nu tänker jag bege mig till Hötorget och köpa lite nya höstblommor, snart är det slut på den varan så det gäller att passa på. Dessutom är ju lördagseftermiddagar det bästa tillfället då man ofta kan få riktigt bra priser.




FIN LÖRDAG!




...


I spent this Saturday morning reading the classic Wuthering Heights by Emliy Bronte. It's been many years since I read i last time. I also continued with my love for lilac this week and bought myself a beautiful nail polish from OPI. They said it would stay on for three weeks but I'm a bit sceptic, I never had a nail polish that looked good for more than two days. But still, it's beautiful.



Etiketter: ,