begagnat





Hej fina ni! Tack för all pluggpepp, nu är tentan skriven och den där enorma känslan av lättnad smyger sig på. Nu är jag inte riktigt ledig för det men behöver i alla fall inte sitta med näsan i böckerna. Jag känner mig full av energi och listan med att göra blir bara längre och längre men samtidigt känns det skönt att jag faktiskt vill och har lite inspiration igen.



Idag får ni se ett av de senaste månadernas traderafynd, en ljuvlig Odd Molly tunika i siden. Jag älskar Tradera, Blocket och second hand inte bara för inredningsprylar utan även kläder. Varför måste man köpa nytt hela tiden när det finns så otroligt mycket bra begagnat? För mig handlar det inte bara om att priset blir en bråkdel (även om det är en viktig aspekt ur studentperspektiv) utan även utifrån konsumtionsynpunkt. 



Handlar ni mycket begagnat?



...

This is one of my newest second hand bargains from the auction site Tradera (like a Swedish version of eBay). I love to shop second hand not only because of the reduced price but also seen from an consumption point of view. Why do we have to buy new things all the time when there are so much good quality stuff that people don't want any more? Du you buy a lot of second hand?



Etiketter: ,