formex höst 2011



Här kommer en lite sammanfattning av mitt besök på FORMEX. Jag gick inte dit för att titta på något speciellt utan mer som en slags inspirations-boost inför hösten. Det lyckades definitivt med att inspirera även om det kanske inte var så jättemycket som var nytt. Cosy minimalism var temat för hösten och cosy fanns det gott om, minimalism - nja. Jag vet inte hur enkelt det är att göra en inredningsmässa minimalistisk där själva syftet är att konsumera!? Vissa lyckades bättre än andra med den biten.




Rött och orange om igen lite överallt och just den lite rost-orangea har börjat fastna lite på mig. Det känns verkligen som höst. Något som jag känner ett instinktivt ha-begär av är de stora stickade filtarna. Kolla in den i soffan, helt fantastisk!!! Nästan så att jag känner ett sug efter att rota fram de där stickorna igen.....




Såklart är det dessa lampor jag velat ha ovanför sängen, men icke. Tills vidare blir det svartsprayade lampor från det stora varuhuset. Min stubbmani tilltar för var dag och jag spanade in en hel del snygga stubbar på mässan. Denna med svarta spännband gillar jag skarpt liksom korgen med kronärtskockor, mums!




Jag fick inspiration till att gå ut i skogen och samla på mig pinnar, kottar och annat spännande och pyssla lite hemma. Och som alltid när hösten är i antågande laga mustiga grytor med heta kryddor. 




Fina Sussi med sitt Soul of Maia visade sina underbara smycken. WOW! Dessutom en riktigt vacker monter med gamla träfat och en rejäl hög mörklila plommon.





Jag fastnar alltid för keramik och mässan bjöd på en hel del av den varan. Agneta Livijn var där och visade sina fina alster och en rejäl ugnsform med handtag skulle jag inte tacka nej till. Vackra vaser inspirerade av mjölkflaskor från Happy Sthlm fanns att hitta i entré utställningen och i deras monter. Där fyllda med spretiga sensommarbuketter. Strukturerad naturlig oordning, det gillar jag. Fina Caroline hamnade också på bild.




Pictures from my visit at the FORMEX fair this weekend. Favorites are knitted blankets, ruff ceramics and wood. Lovely. I'm so inspired for this fall!



Etiketter: , ,