loppisfynd i näver





Jag tänkte att jag skulle visa er ett av de där loppisfynden jag skrev om. Jag har snöat in mig lite på näver, tycker att det är så vackert samtidigt som det framkallar minnen från min mormor och morfar. Detta fina glasögonfodral (som jag för övrigt var i stort behov av) blev mitt för 16 riksdaler. Det bor nu i min fina Mulberry väska, ett arv från mormor, tillsammans med bästa almanackan från Ordning & Reda, min mycket slitna gamla plånbok och lite annat smått och gott.  Mina andra fynd var inte i helt samma fyndklass när det gäller priset men de är nog dem jag är gladast över.


Vi har packat väskorna och begivit oss ut på landet. Här på gården är det underbart och idag skiner solen från en blå himmel. Nu ska jag ner och dricka mitt frukostthé och se vad som står på schemat för dagen. Jag tror det var tal om blåbärs- och svampplockning och jag tänkte se om jag kan hinna iväg på de närliggande loppisarna.



HAPPY FRIDAY!!



Etiketter: ,