iskall rabarbersaft






Inredningsinspirationen ligger ofrivilligt nerpackad i flyttlådor och väntar snällt på att vi ska få tillträde till den nya lägenheten. Däremot så är matlagningsinspirationen på topp! Igår blev det storkok till veckans matlådor, en riktigt god middag och en sats med rabarbersaft. Just hemlagad rabarbersaft är bland det bästa jag vet och jag gör min efter det här receptet.


Middagen bestod av en sallad på bulgur från Saltå Kvarn kokt i buljong, avocado, gurka, körsbärstomater, purjolök och räkor. Detta blandades ihop med en sås på hälften creme fraiche hälften turkisk yoghurt, lite vitlök, en skvätt pressad citron, salt och peppar. Mums!





Jag kan säga att det kändes en aning lättare, när jag trampade upp för backen på väg hem från pendeln i gassande sol, av vetskapen om att det fanns iskall rabarbersaft som väntade på mig i kylskåpet!



Ha en skön tisdagskväll!


Etiketter: