Det här med bönor...





Ja, alltså, det här med bönor är inte riktigt min grej. Jag försökte, men nej tack. Dock tror jag att ni som gillar bönor kan uppskatta detta tillagningssätt. Bönorna blötlades först 24 timmar och bakades sedan i ugnen i 3 timmar. Det tog mycket längre tid än vad receptet uppgett men det kan tydligen bero på vilken batch av bönorna man köpt. Bönorna bakades med olivolja, citronskal, hela svartpepparkorn, lagerblad, färst timjan och vitlök (och vatten så klart!). Det doftade ljuvligt när bönorna bakades men tyvärr, bönor är helt enkelt inte min cup of tea. Lagar man bönorna på detta sätt gäller det att vara planerad och inte ha bråttom. Vi åt bönorna i en sallad men det finns säkert många andra användningsområden.


Jag hoppas att detta inlägg ser bra ut eftersom jag försökt lägga upp det med iphonen.:)


Ha en fin tisdag!!



Etiketter: ,