tisdagstema - på balkongen







Hej fina ni!


Här är det fullt upp, mist sagt. Första tentan av två skrevs idag och nu blir det intensivplugg inför nästa. Ikväll har vi städat igenom lägenheten minutiöst eftersom det väldigt hastig dök upp en förhandsvisning imorgon. Puh! 


Jag trodde inte att jag skulle hinna med veckans tisdagstema men när solen nu tittade fram på kvällskvisten kunde jag inte låta bli att gå ut en snabbis. Som jag nämnt tidigare så kommer vår nya balkong vara mycket mindre än denna så planeringen och planteringen har blivit lite hipp som happ. Just nu står många av kryddorna i små krukor och väntar på att jag ska komma på någon smart lösning till den nya balkongen.


Tomaterna har verkligen trivts i år och som ni kan se är det redan en liten på ingång. Stort tack till min kära mor som drivit upp dem åt oss. De är körsbärstomater och heter Gardners delight, en favorit sen tidigare år. De började bli lite rangliga så vi var ute på en kvällspromenad här om kvällen och plockade sälgpinnar att stadga upp dem med. Inte vakrast men jag gillar att de är lite sneda och vinda.








Till er som missade de fina Humanity armbanden på Campadre senast, nu finns de igen! Om du inte redan är medlem kan du bli det HÄR. Själv är jag mycket nöjd med mina. Den enkla armbandet från samma märka med den, för mig, mycket lämpliga texten seek wisdom hade jag turen att vinna inne hos den fina bloggen Room of Karma för några månader sen nu. Tack!







Nä, nu ska jag göra mig en kopp thé och plugga lite till innan sängen kallar!


Ha en fin vecka!


Etiketter: , , ,