Söndagsbilden v.17




VÄLKOMMEN MAJ!


Så underbart, vi rör oss mot sommaren med stormsteg och jag såg just att de vanliga körsbärsträden är på väg ut i blom här. Underbart! För mig är det här utan tvekan den bästa tiden på hela året. Igår blev det ett  lyckosamt besök hos blomsterhandeln där jag fyndade jag ett fint runt zinkfat med höga kanter som såg precis då där använt ut som jag gillar. Med hem följde även en stor vit rosenpelargon och två ljuvliga små lavendel. Ja okej, zinkfatet kanske inte var så mycket fynd sett till priset men jag har letat ett sådant länge!


Senare idag kommer här ett inlägg som handlar om mat. Jag har nämligen lyckan att få vara med i Saltå kvarns Smakråd där vi får testa och utvärdera olika produkter och recept. Det är redan riktigt inspirerande och roligt och ikväll ska jag publicera mitt första bidrag.




Ha en härlig första maj!






ps. för fler söndagsbilder titta in hos Fabriken...


Etiketter: ,