Vegetariskt


"Om alla svenskar bytte kött mot vegetariskt två gånger i veckan skulle det motsvara koldioxidutsläppet från 233 000 bilar under ett helt år."

Det är egentligen helt enormt hur mycket energi köttproduktion kräver och så mycket växthusgaser det producerar. Här hemma äter vi ungefär 50 % vegetariskt just av den anledningen. Jag skulle nog kunna byta ut mer men det som ofta hindrar mig är bristen på inspiration. Kan vi inte hjälpas åt att inspireras? Jag skulle jättegärna vilja höra era bästa vegetariska recept. Skriv en kommentar där du länkar till eller lämnar receptet så kan vi alla ta del av det och bidra till minskade utsläpp!


Här under kan ni hitta länkar till några av mina favoriter bland vegetariska recept.

Tortellini med parmesan och salvia
Tomatsoppa med röda linser
Quinoasallad
Vegetarisk pizza


Vill ni har mer inspiration kan ni ta en titt in på den fullkomligt ljuvliga bloggen Green kitchen stories. Vackra bilder blandas med fina reseskildringar och härliga vegetariska recept. Titta in och njut!


 



Nu blir det tyst på bloggen ett par dagar så jag passar på att önska er en riktigt trevlig helg!


Maria


Bilder lånade med  tillstånd från Green kitchen stories

Etiketter: , , ,