Söndagsbilden v.9




Hej söndag!

Hoppas er helg varit bra. Min har bestått av allt från långfärdsskridskor och tjejkväll med snacksbuffé till småbarns mys och flytthjälp i ett drömhus! Idag blir det mest plugg för min del men jag tror att jag ska ta en promenad och se om jag hittar några fina rosor på affären. Alla blommor har vissnat här hemma och jag är i desperat behov av lite liv! 


Det var de vita vackra skålarna från Agneta Livijn som fick följa med från Sigtuna i fredags. Första gången jag såg hennes alster var för tre år sedan på ett litet stenugnsbageri i centrala Stockholm, jag blev tokförtjust! De är rejäla med vacker vit glasyr och kommer passa perfekt till varma soppor eller annat gott. Skålar kan man ju aldrig ha för många av!? Förhoppningsvis kompletteras de med några fler allt eftersom, kanske en bra sak att skriva på önskelistan?





Jag fick även ett ryck och lekte med dymon som inhandlades på Granit för några veckor sedan. Två tavlor blev resultatet. Snyggt enligt mig. Helt okej enligt J. Detta får bli mitt bidrag till Söndagsbilden.

Fin söndag!



Etiketter: , ,