Söndagsbilden v.12




Hej Söndag!

Trädgårdsmässan igår var bra men det mysigaste var förstås att få vara där med mamma. Fem timmar strosade vi omkring innan vi blev för trötta i både ben och huvuden. En hel del inspiration insöps men som vanligt är det ganska dyrt så trots att jag suktade efter vita rosenknoppspelargoner får de nog vacker vänta någon månad till. Med hem följde dock denna gamla snygga plåtlåda! Om jag ska vara helt ärlig så finns det inget bra ställe att ha den på här hemma men vi flyttar ju förhoppningsvis snart. Kan lova att jag fick en hel del underliga blickar när jag släpade hem den på pendeltåget. Haha. Tung var den också.

Det brukar ju finnas en hel del med billiga inredningstidningar att köpa men av någon anledning var det bara en som fick följa med mig hem, kloka hem. Det är en tidning som jag tycker borde få mycket mer uppmärksamhet än vad den får! Ett hållbarhetstänk genomsyrar tidningen och blandat med inspirerande inredningsreportage finns bra mat och andra tips när det gäller ekologiskt och hållbart. Riktigt bra, aktuellt och viktigt!




Kan ni ana den snygga lösningen med svartmålade kvistar som krokar i hallen? Förstasidan på kloka hems senaste nummer.


Nu ska jag gå ut med min kopp thé på vår soliga balkong (det känns som vår där) och kolla igenom vilka fröer som ska petas ner i jorden.


Skön söndag kära ni!



Etiketter: ,