8 saker om mig




Godmorgon!


Jag har fått en utmaning av fina Linda om att berätta åtta saker om mig själv. Jag brukar ju inte vara allt för privat på bloggen så här kommer några saker som ni kanske inte känner till.


__________________________________________________________________

1. Jag älskar att resa men är fruktansvärt flygrädd, det är ingen bra kombination.

2. Jag borstar oftast tänderna alldeles för länge och vet att jag borde använda tandtråd men struntar i det eftersom det alltid slutar med blodspill.

3. Listor är något jag inte kan få nog av. Jag är listoman ut i fingerspetsarna och älskar att skriva listor för att sedan få stryka över punkterna demonstrativt när jag utfört dem.

4. Jag är förmodligen överempatisk och att jag har lätt att gråta är en klar underdrift.

5. När jag var tre år gammal ramlade jag av toalettstolen och bet igenom läppen vilket idag visar sig genom ett litet ärr vid underläppen på höger sida.

6. Jag är en manisk sopsorterare. Jag sorterar nästan allt medans sambon inte kan vara mer obrydd.

7. Jag har förmodligen en okänd förmåga att få folk att prata med mig på offentliga platser. På pendeltåget har det utspelat sig samtal med alltifrån gråtande narkomaner till pensionärer, turister och hundägare. Det har även blivit samtal med en gråtande, hundägande pensionär.......

8. Jag är snart färdigutbildad ingenjör men har fortfarande inte kommit överens med vår gamla micro om tillvägagångssättet för att tina bullar. De blir alltid för varma. Eller för kalla. Eller någon sorts blandning.

_________________________________________________________________


Jag tänker lämna utmaningen öppen eftersom jag skulle vilja veta lite mer om er alla. Ta er tid några minuter och berätta några saker om er själva antingen här eller inne hos er. 


Hoppas ni får en fin onsdag!


Etiketter: ,