Krämig fisksoppa


Bild: Allt om mat

Jag har varit sugen på fisksoppa sen flera veckor tillbaka. En riktigt krämig och god fisksoppa. När det nu vankas alla hjärtans dag så tänkte jag och J att det skulle vara mysigt att laga det till middag. Min pappa brukar göra en fantastiskt god fisksoppa som det inte finns något fast recept till men jag tänkte försöka mig på att laga den ikväll. Om jag lyckas kan jag lägga ut ett ungefärligt recept här sen men dessa är ingredienserna;

 Blandad fisk i tärningar
Räkor
Kräftstjärtar
Grädde
Vitt vin
Tomatpuré
Färska tomater
Fisk- eller skaldjursfond
Scharlottenlök
Vitlök
Salt 
Peppar

Till detta blir det nygräddat bröd med någon god hårdost och kanske ett glas vitt. Känns som en riktigt bra alla hjärtans dag! Det är kallt här i förorten idag, -17 visar termometern på. Brr! Jag njuter av att sitta och titta ut och dricka mitt morgonthé och veta att jag inte behöver stressa. Snart bär det av mot skolan och hjärtligt umgänge med finaste vänner. 

Ha en riktigt fin dag!


Etiketter: , ,