Rosenkvarts


Av en tandlös liten gumma på ön Bequia i Västindien köpte jag detta vackra halsband. Jag är svag för de puderrosa tonerna hos rosenkvarts tillsammans med detaljerna i tenn.  Det är lite för kort för att ha som halsband, enligt min smak, men passar perfekt som armband.


Idag har det varit en lugn dag. Jag har känt mig trött trots en ganska god natts sömn. Jag promenerade runt i förorten och besökte secondhand affärerna i jakt på vita små vaser. Besökte centrum och fyndade i en affär som hade utförsäljning. När J åkte till jobbet följde jag med för att strosa runt ett tag i mysiga Sigtuna. Köpte med mig favoriten pain au chocolat från bästa caféet RC för att uppmuntra mig själv att börja plugga ikväll. Nu ska det lagas lite middag för det kurrar i magen!

Ha en fin tisdagskväll!

Etiketter: ,