2 sep. 2010

[Torsdag kväll]


Jag måste erkänna att det är ganska skönt att vara hemma och tillbaka i vardagen igen. Då jag bara hade en tidigt morgonföreläsning idag var jag hemma igen redan innan lunch vilket innebar en ledig eftermiddag. Jag och J trotsade spöregnet och åkte till Sigtuna för att fika på RC Chocolat och strosa i affärerna. Jag fyndade en fin flaska på secondhand butiken här i förorten som nu får agera vas till sommarens sista (?) bukett. En tur till äppelparken hanns också med så nu ska jag ställa mig och göra Leilas äppel- och kanelmuffins med crumbel. Kommer sitta fint med kvällens thékopp. Go kväll!


Tillsvidare bor älghornet på bordet. Jag har inte riktigt hittat rätt plats för det här hemma (inte heller övertalat J att det är snyggt). Så här kul tycker J att det är när jag vill fota när vi ska äta....Haha, han har det inte lätt! 

11 kommentarer :

  1. Hahaha, dagens bästa bild!! :) Det var lite otippat när man scrollade ner på sidan:D

    Men du tack! Jag är så himla glad nu:D Visst är det väldigt påfrestande och mycket nu i början men hjälp vad jag lär mig saker på löpande band:)

    Det lät som ni hade det riktigt härligt i Ungern förresten, och vilka godsaker ni köpte med...mums! Plocka nu fram och njut av dom i höst:)

    Hoppas allt går bra med skolan!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hi hi skön bild på sambon :)

    Tycker också det är rätt skönt med vardag igen, gott med sommar o semester, men vardagsrutinerna ger ett lugn på något sätt...

    Hoppas du hittar en plats till till horn och att ni har en mysig kväll

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  3. haha.. stackars stackars kille! fast han ser ändå inte så övertygande ut! blev nog glad snart igen:) härligt att ni med haft det bra på er resa! Kram!! :)

    SvaraRadera
  4. Hej hopp!
    ja varför är det manliga släktet alltid så motsträviga :-)
    gillar ditt loppisfynd!
    Kramar Malin

    SvaraRadera
  5. Hihi, vilken solstråle till sambo du har...

    Jag kan inte riktigt bestämma mig om jag gillar horn i inredningen eller inte. Det är någonting med jakten och de döda djuren som gör mig tveksam.

    Ha det gott, kram!

    SvaraRadera
  6. Ja, så brukar aldrig jag se ut ... (lögn!)!
    :)

    SvaraRadera
  7. Han lyckas inte så bra med att se sur ut ;-) Tror jag det att han blir irriterad när han inte får njuta av er zunderbara mat med en gång!

    Finaste du, tack för din gulliga kommentar. Ni verkar ha haft det härligt på semestern - gillar verkligen bilderna i inlägget nedan - som alltid.

    Sköt om dig och hälsa J

    Kram U

    SvaraRadera
  8. MMM låter gott.

    Vilken fin vas du hittade..

    Ha ha det e inte lätt att leva med en bloggerska :)

    Kram m adde

    SvaraRadera
  9. Jättefin vas! Låter gott med Lailas muffins. De måste jag testa.

    SvaraRadera
  10. Vilken toppendag det låter som. Riktigt coolt älghorn. Resten sår också riktigt najs ut.

    Trevlig helg på dig!!

    SvaraRadera
  11. hahahahah! Så där ser min J också ut om jag ska ta kort när vi ska äta, klockrent!

    Finafina älghornet :)

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tiden att lämna en kommentar!