20 sep 2010

[Skogens guld]


En förmiddagstur i skogen resulterade i en en hel hög med kantareller, både vanliga och trattisar. Jag älskar att vara ute i skogen och plocka svamp men gillar tyvärr inte alls att äta dem. Men, jag blir väl äldre (och klokare?) jag också så ikväll ska jag ge dem en ärlig chans till. Middagsinspirationen hämtades härifrån och ikväll serveras det renskav med kantareller, hemmagjort potatismos och egenkokad lingonsylt.

Känner också att jag måste nämna valet. Det går väl ingen förbi. Satt, adrenalinstinn och upprörd, igår framför valvakan och lyssnade. Jag skämdes. Fast mest borde de 5.7 % som röstade in ett högerextremistiskt rasistparti i riksdagen tillsammans med de ca 20 % som inte röstade alls skämmas!! Fy!

10 kommentarer :

  1. Tänkte själv göra ngn sorts kantarellpaj till middan!
    :)

    SvaraRadera
  2. Gjorde en liknande gryta nu i helgen. Supergott! Dock med köpta kantareller...

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart snyggt foto! Du är bra på att fotografera!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Det som är så gott med svamp. Visst är det härligt att gå i skogen och plocka svamp. Middagen låter god. Har faktiskt aldrig smakat renskav.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Urfin bild!

    Skicka svamparna hitåt - jag ääälskar :)

    Det finns ett supergott recept i denna http://www.bokus.com/bok/9789174241136/soppor-brod-roror/ Soppa med renskav, kantareller och lingon. Åååh, vad jag blev sugen....

    kram

    SvaraRadera
  6. Oj gud vilken underbar middag!!! Får tillagas i veckan dock tyvärr utan kantareller som jag ej har haft lyckan att hitta ( inte någon annan svamp heller för den delen :( )

    Du har väldigt fina bilder du med, inspirerande! :D

    Hoppas du fick en fin start på veckan!
    Mvh
    Jenny

    SvaraRadera
  7. Älskar bilden!! Det låter som en måltid som inte går av för hackor du:) Men jag äter ju varken kött eller kantareller:P

    Åh vad kul med reseblogg, det ser jag fram emot:) Sen får du gärna dela med dig av lite info till mig för övrigt också, tycker det verkar så himla spännande:)

    Tack detsamma du! Hoppas veckan blir toppen!

    KRAMAR!

    SvaraRadera
  8. Jag håller med, trodde inte att det skulle/kunde gå så långt att vi fick in ett främlingsfientligt parti i riksdagen. Det var mycket frustration och ilska igår!

    Underbar bild du visar, hoppas du tyckte det var gott med svampen :)

    kram L.

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Ååå vad gott det låter..
    Härlig bild!

    Nä, valet... suck...

    Kram Mia

    SvaraRadera
  10. Härlig bild Maria! Men har jag missat det golvet eller har ni gjort om hemma?

    Kram!!!
    /U.

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tiden att lämna en kommentar!