10 sep. 2010

[Rätt plats vid rätt tillfälle]


Här om dagen lyckades jag vara på rätt plats vid rätt tillfälle! En affär här i förorten höll på att montera ner och byta skyltar och jag tog en chansning, drog på bredaste leendet och frågade vad de skulle göra med de gamla bokstäverna och siffrorna. Skyltgubbarna skrattade åt mig men sa att jag fick ta så många jag ville. Eftersom vi inte har någon bil fick jag lov att bli lite kreativ och lånade därför en kundvagn som jag fyllde med halvmeterhöga bokstäver och siffror i vit plåt. Sen puttade jag den helt sonika hem. Kan lova att jag fick många blickar efter mig och en skolklass avbröt gympalektionen för att titta på den lustiga figuren med en kundvagn full med smattrande metall. Haha, den bjuder jag på! Väl hemma kunde jag inte hålla mig utan letade fram sprayburken med matt svart färg och tog mig an en bokstav. Så ett stort svart L pryder nu vår lägenhet. Till och med J tycker att det blev snyggt även om han förmodligen hade skämt ögonen ur sig om han varit med på mitt lilla kundvagnsäventyr. 

Happy Friday!

21 kommentarer :

  1. Jag är grymt avundsjuk ska du veta. Grattis till ett riktigt fynd!

    Kram U

    SvaraRadera
  2. Vilken tur! Bara att gratulera...
    Blev urfint med svart.

    Vad har du köpt lampan i bakgrunden? Är det en från Louise Paulsen?

    SvaraRadera
  3. Snacka om att vara på rätt plats! Så jäkla bra att du gick fram och frågade - ibland kan ju sådana där tillfällen gå en ur händera bara för att man inte kan med att fråga.

    Happy Friday till dig med! :)
    /Kristina

    SvaraRadera
  4. Det ska vara du Mia! Du får då ideer från allting och det bästa är ju ändå att du alltid lyckas få till det så snyggt :) jag gillart!

    SvaraRadera
  5. Åh lyckans du, låter som en dröm som besannats! Måste erkänna att jag är rejält avundsjuk :) Hur läckra som helst.

    Ha en underbar helg! kram Linnéa

    SvaraRadera
  6. Så fint! Och vilken tur du hade. Jag påminns om den gången jag fyndade en julbock veckan innan midsommar och gick hem genom staden med den. Jag har nog aldrig blivit så beglodd som då :) Vad skall du göra med alla bokstäverna nu då? Det blir spännande att se vad som händer med dem i ditt hem. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. JAJEMENSAN det hade jag också gjort. Släpat hem bokstäverna. Guuuuu va avundsjuk jag är på dig. Och ett L av alla bokstäver :))

    Kramis
    LiseLotte

    SvaraRadera
  8. Som jag förstår dig. Jag hade gjort likadant. Som den bokstavstokiga person jag blivit hade jag känt ett rejält lyckorus. Jag är inte bara lite avis på dig :-)

    SvaraRadera
  9. Åh Maria, vilken supertur du har!! Vill också ha!
    kramar Malin

    SvaraRadera
  10. Det får nog kallas månadens tur-dag! Snacka om att vara på rätt plats...
    Grattis!

    Ha en fin helg, kram Marie

    SvaraRadera
  11. Men Maria, du är ju helt underbar:D Haha, det låter som ett riktigt äventyr! Men vad var det mer för bokstäver och siffror? *nyfiken* Om du tröttnar på någon får du gärna köra ner den till Linköping, hihi:)

    Ja nu är det banne mig HELG!! Gud så skönt! Hoppas ni har en riktigt fin dag! Det ska jag ha:)

    KRAM!

    SvaraRadera
  12. Jag är inte ett dugg avundsjuk hihi ;) så snyggt så snyggt.

    Ha en skön lördag.

    SvaraRadera
  13. Bra jobbat!
    Det gäller att ta tillfället när det dyker upp! :)
    Supersnygg bokstav!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  14. Jösses vilken tajming! Hade definitivt gjort samma, bara den kom hem så skulle jag inte bry mig om hur haha
    Fint med svart också, och grymt att det är så stort! De är ju ofta väääldigt dyra, så verkligen ett kap (eller kallas det kap även om man inte betalat nåt...hm)

    Trägolvet i förra inlägget är fantastiskt, det borde nu ju ändå prioritera lite...!

    SvaraRadera
  15. Oj så fint!Vilket kap!!Älskar din stil!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Kan tänka mig att en och annan fick sig ett litet skratt... :)
    Du hade verkligen tur, för det blev ju jättefint med bokstaven.
    Kram

    SvaraRadera
  17. vilken lycka!
    grattis till grymma fynd :)

    ha en fin söndag!

    kram
    anna-malin

    SvaraRadera
  18. Du, mitt skålfynd är ju ingenting jämfört med detta underbara fynd!! Jag är så avis! Och när jag hade herr Fräken till att läsa ditt inlägg sa han att det där var precis något som jag skulle kunna hitta på att göra också. Men vaddå, med fynd inom räckhåll får man ju ta lite egna vägar som ibland innebär att ta hem de med kundvagn..
    Finns ett hotell i Boden som har så snygga bokstäver utanpå fasaden, jag hoppas verkligen att de snart ska göra om så att jag kan vara där och norpa bokstäver....

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tiden att lämna en kommentar!