22 sep. 2010

[Jorden runt]

Nya Zeeland. Bildkälla okänd.
Det här har länge varit min dröm. Att få åka och uppleva Nya Zeeland. Den drömmen kommer nu uppfyllas, med råge. Om en dryg månad packas ryggorna och jag och J beger oss ut på en resa. Jorden runt. Nya Zeeland blir ett av stoppen liksom Australien, Fiji och Västindien. Vi kommer att möta upp med familj och vänner under resans gång och förhoppningsvis träffa nya härliga människor. Lite lagom motivation för att kämpa på de sista veckorna i skolan nu även om det är regnigt, kallt och mörkt.

Hoppas ni alla får en fortsatt fin onsdagskväll. Härifrån förorten skickar vi även ett stort grattis till finaste Zunderbar på hennes födelsedag! Här hemma blir det att krypa upp i soffan tillsammans med J för att se film, dricka thé och äta äppelkaka. Sämre kan man ha det!

15 kommentarer :

  1. Hej och tack :):) lådorna finns i webb butiken :)

    ha en fin kväll

    kram josse

    SvaraRadera
  2. Oj va roligt! Drömmer också om att få göra en jorden runt resa. Men hur bestämmer vars ska man stanna? Blir kul att få se hur ni har haft det.Har ni själva guidat ihop eran resa eller finns det " ett paket" färdigt?

    Men jisses vad världen är liten.:) Ska berätta till hon att jag hittade din blogg i cyberrymden. Ha en fin kväll.

    Kramar
    Jenny

    SvaraRadera
  3. Oj vad härligt med en resa jorden runt!! Ni kommer säkert att få en helt underbar resa! Vi drömmer om en ny större bostad nu (skall sälja vår lägenhet)och då ger inte ekonomin efter för några resor.
    /Sanna

    SvaraRadera
  4. Låter som det kommer bli en fantastisk resa! Kul när man förverkligar sina drömmar! Tack för kommentaren hos mig! Trevlig fortsatt kväll!
    /Victoria

    SvaraRadera
  5. Wow, vilken resa ni kommer att göra! Är säker på att den kommer att bli helt fantastisk! Att resa jorden runt vore rena drömmen...
    Ha en fortsatt trevlig kväll framför filmen! :)

    SvaraRadera
  6. TACK själv och detsamma! Fastnade för din blogg också! :)

    Spännande med jorden runt resa! Du får blogga om allt sen!

    Ha en skön kväll! Kram

    SvaraRadera
  7. Men är det sant!? Så UNDERBART!!! Vilken drömresa... Kommer bli ett minne för livet.
    Har varit i Australien, men inte Nya Zeeland.

    Kram pernilla

    SvaraRadera
  8. Åååh, så roligt för er!!! Har samma dröm sig dig så lite avis är jag, men jätteglad för din skull vännen :)

    Hoppas ni får en underbar resa!! Kommer du blogg under resan?

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  9. Men tjena!! Vilken resa ni kommer att få uppleva... Helt underbart!!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  10. Sämre kan man sannerligen ha det. Det var inte illa att ha en sådan resa framför sig. Kul!

    SvaraRadera
  11. Åh, underbart! Har varit på Nya Zeeland (och fick fakstiskt med mig en äkta nya zeeländare hem...han har dock åkt hem nu igen, men det var kul så länge det varade...!).
    Underbart härligt land, jag älskar naturen och allt man kan göra där. Alla är så himla trevliga och gästvänliga. Jag var runt gansk amycket , men ett tips är att begränsa sig lite så man hinner njuta av stunden också.
    Det är definitivt ett land jag kommer åka tillbaka till!

    SvaraRadera
  12. Det låter ju helt fantastiskt med en jorden runt resa. :)

    Härligt att ha en sån upplevelse att längta till!

    SvaraRadera
  13. Vad härftigt att du får uppleva din dröm! Det ser verkligen ut som ett underbart land. Det måste vara riktigt roligt att planera massor inför resan nu. Jag önskar dig en fin kväll :)

    SvaraRadera
  14. VAd härligt med en sån resa! Att resa står högst på min att-göra lista just nu och bara jag läst klart min högskolekurs ska jag börja spara =)

    SvaraRadera
  15. Det låter som en helt perfekt kombination av länder att besöka! Vi har bott i Nya Zeeland i fyra år, det är verkligen ett härligt land på alla sätt.Vi åker över igen på semester nu i december, gissa om vi längtar!
    Önskar er en toppenfin resa!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tiden att lämna en kommentar!