7 aug 2010

Eldsläckaren


Kolla in mitt senaste fynd!! En riktigt gammal brandsläckare i härligt retrostuk! J är ju brandman och därför har jag länge velat hitta gamla brandmansprylar som komplement i inredningen. Det är inte en liten pjäs, nästa en meter hög och väger några kilon, så problemet är nu hur jag ska lyckas få hem den!? Men, det löser sig! Tror i alla fall att den kommer att bli galet häftig mot en vit vägg!

Dagen har börjat med jordgubbstårta för att fira mina småbröder som fyller 20 år idag. Grattis! För övrigt tycker jag att man mycket oftare bör börja dagar med jordgubbstårta! Ikväll är det födelsedagsmiddag på stugan med syskon, halvsyskon och respektive, blir nog riktigt trevligt.

Ha en fin helg kära läsare!

8 kommentarer :

  1. Riktigt läcker! Lite avis är jag .-)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Men hallå - min karl är oxå brandis. Så visst är det kul att hitta sånt här! Vart jobbar din???

    SvaraRadera
  3. Men wow, så fantastiskt häftig!! Och mer passande kunde det ju inte bli:) Du går helt bananas med stora fynd där uppe, tur som sagt att lådorna var dyra;)

    Jag visste inte att du har småbröder, tvillingar? Jordgubbstårta låter ju inte helt fel att börja dagen med (om man nu slapp att vara en av dem som går upp i vikt bara av att tänka på tårta)

    Det börjar bli lite frustrerande att vänta på jobbsvar nu, sen är det jobbigt att bara gå hemma och dra med en oviss framtid, så jag hoppas verkligen det löser sig snart!

    Ha nu en riktigt fin kväll!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Men hörrududu din lilla loppis-fia. Du fyndar du! Var hittade du den?

    Tack för sms:et. Vi hörs av.

    Kram U

    SvaraRadera
  5. Så cool!!! Kommer bli supersnyggt!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Sååå snygg!Vilket fynd!
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Anna-panna: Jasså, trevligt! Han jobbar i Piteå i sommar men i vanliga fall bor vi norr om stockholm så vi håller tummarna att han får jobba här sen! SJälv då? Var jobbar din?

    //Maria

    SvaraRadera
  8. Min jobbar i StorSthlms brandförsvar, närmare bestämt vällingby. :)

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tiden att lämna en kommentar!