29 juli 2010

Ungern. Tips?

I slutet av augusti åker jag och J tillsammans med delar av min familj till Ungern. Där blir vi en vecka och har tänkt att resa runt för att insupa landet och kulturen. Några av sakerna vi vill göra är att uppleva de varma källorna med spabehandlingar, en och annan vingård, bad vid Balatonsjön, god mat och hästar. Har ni varit i Ungern? Jag skulle vilja ha en massa tips på saker vi inte får missa. Ett ställe? En sevärdhet? En maträtt? Överös mig med tips!

Igår kom jag till Piteå och träffade kärleken. ♥ Nu ska jag bege mig några mil söder ut igen för att delta i en begravning. Ett faväl till min bästa bonusmorfar R.

7 kommentarer :

  1. Tyvärr, har aldrig varit i Ungern. Men jag ser fram emot att höra om din resa senare!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Så roligt med Ungern resa! har dessvärre inga tips men det får du säkert från någon annan! så fin du var i din nya klänning! helt underbar var den! Kram på dig och trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Tyvärr har jag aldrig varit i Ungern, så några tips kan jag inte bidraga med :(

    Sitter i båten och regnet piskar mot kapellet och det blåser över 15 m/s så jag sitter och läser i kapp alla blogginlägg jag missat under semestern så nu är jag uppdaterad på vad du gjort senaste tiden!

    Ha det gott i regnet och så hoppas jag du får många bra Ungern-tips från andra bloggläsare som besökt landet

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  4. Åh, vad spännande med en resa till Ungern! Tyvärr har jag inte varit där så jag har inga tips.

    Nä, symaskinen skulle säkert få samla en del damm, men som du säger - ibland kommer ju infallen och då kan det vara bra att ha en:) Du får gärna visa fodralen sen:)

    Nu kommer jag inte riktigt ihåg hur jag gjorde med bilderna, men jag kollade koden och en bit ner ser den ut såhär:

    #sidebar-wrapper {
    width: 200px;

    ...sen har jag sparat bilderna i den bredden och inte klickat i "förminska bilden så den passar (eller liknande)" Hoppas det kan vara till hjälp!

    Hoppas du har det riktigt fint där uppe! KRAM!

    SvaraRadera
  5. Jga ska höra mig för. Min svärmor åker dit en gång om året. Jag återkommer med tips om hon har några. Ha det gott

    SvaraRadera
  6. Nu har jag pratat med min svärmor. Hon nämnde att Slottet på Buda sidan är värt ett besök. Parlamentet på Pest sidan är även det värt ett besök. Varuhus värda namnet skall finnas. Arkitekturen skall vara spännande då det är nytt blandat med gammalt.

    Hoppas ni får en trevlig resa.

    SvaraRadera
  7. Jag gömde att berätta om att Saluhallarna på pest sidan skall vara värt ett besök :-)

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tiden att lämna en kommentar!