25 juli 2010

Salvia på tork


Igår tog jag mig tiden att ge mina kryddor lite TLC. De har fått växa sig på tok för stora, vilda och spretiga så nu blev det en rejäl beskärning för att de ska växa lite bättre. Ett stort knippe salvia hänger på tork och ska användas i matlagningen i höst och vinter. 

Nu ska göra mig i ordning för att ta pendeln i till stan. Där ska det fikas omtalade vaniljbullar med fina vänner. Ha en riktigt fin söndag! 

Uppdatering 13.33. Ibland vill inte tåggudarna och jag samma sak. Ingen el. Inget pendeltåg. Ingen extrabuss. Ingen vaniljbulle. Jag får istället använda denna regniga dag till att städa vår inte så rena lägenhet eller någon annan kul (!?!??) aktivitet...

9 kommentarer :

  1. Åhnej!! Det lät ju jättemysigt annars :(Hoppas du hittar på nåt annat kul nu då;) Jag ska ägna denna regniga söndag till att släpa mig till gymmet och titta på film:) Tycker det är jätteskönt med lite regn också faktiskt!

    Vad härligt med kryddorna! Jag är lite avundsjuk då jag skymtar två fina glasburkar med ljus i där i bakgrunden.. jag har bara en nämligen, haha:) Hoppas jag dyker på en till så jag har en till kronljus också!

    KRAM på dig!

    SvaraRadera
  2. det kan bli en mysig dag ialla fall :)
    här städas också, och målas trappa...snart snart är den färdig.

    vilket fynd du gjort! jag menar tunikan nedan!! oj, den kan du ha hela året beroende på vad du sätter till. I like!!

    nu jag lägger till dig på min blogglista. jag tycker om att vara här :)

    kram
    anna-malin

    SvaraRadera
  3. Men så kjedelig, Maria...
    Ja, vi blir gankse hjelpesløse uten strøm, det er sikkert og visst!

    Så god idé med salvien på tørk....!
    Og den gir jo virkelig maten et løft:)

    Kos deg med vasking;)

    Klem Kjersti

    SvaraRadera
  4. Hej Maria,

    Tack att du tittade förbi hos mig och för dina rara ord :)

    Du tar själv också vackra bilder, kommer snart tillbaka.

    Kram Marion

    SvaraRadera
  5. Så synd på vaniljbullarna - de lät läckra :-)

    Kram Maud

    SvaraRadera
  6. Tack för besöket hos mig! Och tack för lämnade avtryck! Annars hade jag ju inte hittat hit till dig och din mysiga blogg. :)

    SvaraRadera
  7. Hej Maria!

    Vilken otur med vaniljbullarna:( Hoppas det kan bli en annan gång!

    Du har så många fina bilder på din blogg, jag njuter verkligen av dina foton!

    Ha det bra!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Så fint med salvian på tork! Trist då det inte blir som man planerat. Hoppas du hade en trevlig kväll i alla fall. Fin klänning i förra inlägget!
    Ha det bra!
    Kram, Sanna

    SvaraRadera
  9. Tack för tipset med Salvian. Att hänga på tork har jag inte tänkt på att jag kan göra.

    Vilken fin blogg du har. Den tycker jag om. Den besöker jag gärna igen.

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tiden att lämna en kommentar!