16 maj 2010

Slottsbesök


Fredagens regnväder hindrade oss från något långvarigt trädgårdsarbete på Gården så istället beslutade vi oss för att göra en utflykt och titta på slott och herrgårdar i omnejden. Vi besökte bland annat vackra Yxtaholms slott där det bjöds på ett riktigt slottsfika i anrik miljö och en vacker liten promenad vid spegelblankt vatten, vitsippor och Prinsens araber.

Igår låg jag deckad i huvudvärk hela dagen och missade därför det underbara sommarväder vi hade här. Nu är jag på benen igen men allt går i ultrarapid och huvudet känns väldigt ömt. Hoppas att ni alla haft en riktigt härlig långhelg!

2 kommentarer :

  1. Men stackare som måste tampas med huvudvärken!! Du får ta hand om dig ordentligt och se till att vila, lova! :) Hoppas du blir bättre!

    Vad fint det ser ut på bilderna, det är så härligt att vistas i fina miljöer, speciellt nu när det är så vackert ute med:)

    Jaha, var ni på Lager i Gällstad? Eller finns det på något annat ställe också kanske? :) I Gällstad har jag i alla fall varit otaliga gånger och köpt jeans i fel storlek, haha:) Deras snickerskakor är inte att leka med, mjam!

    Men då blev det ju ett loppisfynd i alla fall, inte illa det! Kannan låter jättefin:)

    Om böckerna trycks är du definitivt en på listan att få en, såklart:D

    Hoppas nu huvudet blir bättre och att du får en pigg vecka! Vad pysslar ni med nu när arbetet är inlämnat?

    Massa kramar!

    SvaraRadera
  2. Usch, din dag var precis som min igår. Jag låg också däckad i huvudvärk precis hela dagen och missade den härliga värmen. Och idag regnade det igen när jag var pigg... Orättvist..
    Lider du också av migrän?

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tiden att lämna en kommentar!