Senare vår och kryddor


Det märks att våren är förskjuten en aning i år. Satt och tittade på bilder från förra våren och insåg att min kryddträdgård på balkongen redan var påbörjad vid det här tiden då. I år tycker jag att det hittills varit lite för kallt men i veckan blir det förmodligen ett besök på Slottsträdgården Ulriksdal med min ma och då ska det handlas frön, blommor och endel kryddor. Jag har tänkt att i så stor mån som möjligt så själv i år men vissa kryddor, som rosmarin och timjan, går inte att så så dessa ska inhandlas.

I morse blev det frukost på balkongen i solskenet och sedan satte jag mig ute på innergården för att jobba med kandidatarbetet. Jag hann sitta i en dryg timme innan det blev molnigt och för kallt för att sitta kvar, men härligt var det! Ikväll är jag bjuden på middag hemma hos H, det ser jag fram emot!

Etiketter: