30 apr. 2010

Jord under naglarna


Äntligen har jag sått mina första frön och plantor! Älskar känslan av jord under naglarna! Nja, okej det gör jag ju inte men att pyssla och plantera älskar jag! Rosmarin har fått en kruka men de andra kryddorna får snällt vänta tills jag bestämt mig för vad som mer ska få bo i den gamla äppellådan. En stor fin lavendel är given men någonting mer får plats....vad?

Ikväll blir det lugnt med grillning och ett par glas rosévin tillsammans med fina vänner. Resten av helgen ägnas med glädje (?) åt kandidatarbetet

Önskar er alla en riktigt fin valborgsmässoafton och helg!

9 kommentarer :

  1. Vi önskar er också en bra Valborg!

    SvaraRadera
  2. Föstår vad du menar med jord under naglarna, på något sätt är det härligt. Det är väl för att det symboliserar att du älskar att pyssla med blommor. :)

    Ska också grilla och dricka rosévin. Smaskens. :)

    Hoppas du får en trevlig valborg!

    SvaraRadera
  3. ja, jag har inte kommit dit än... Önskar dig en trevlig Valborg!
    :)

    SvaraRadera
  4. Tänk att det enkla kan vara så vackert...

    Som dessa fina
    bilderna du visar:)
    kramkram! annaleena!!

    SvaraRadera
  5. Hej! en vekckas ledighet är nog enda anledningen till att jag orkar jobba 100% natt, man har alltid något att se fram emot :)
    Kandidatarbete låter inte vidare roligt, jag minns när jag skrev det, det var som en helt annan livstid. Men riktigt skönt när det var avklarat :)

    Jag tror det blir att prova de cupcakesen någon dag i framtiden, de verkar riktigt goda:) Men först måste jag fylla på med lite bröd här hemma.

    Jag passade också på att plantera från igår så nu väntar vi med spänning på att de ska gro:)

    Hoppas ni hade trevligt på valborg och att helgens arbete går bra :)
    /Anna

    SvaraRadera
  6. Herlige bilder Maria...
    Må se å få satt urtene mine ut jeg også!
    Rosmarin er absolutt den fineste å se på;)

    Nyt helgen,
    klem Kjersti

    SvaraRadera
  7. Lycka till med arbetet! vet att det är med blandade känslor man tar sig an sådant :-)

    SvaraRadera
  8. Vad spännande:) Men jag förstår dig, jag skulle inte klara en dag till efter tre år med jobbigt plugg!! Samtidigt känns det jättekonstigt att börja jobba, om man nu får nåt jobb vill säga:P

    Men åh, hoppas halloumin blev god:) Och vet du vad jag köpte hem igår för att testa?? ... kronärtskockshjärtan! Äntligen hittade jag de små rackarna i affären, och du, det blev toppen på pizzan ihop med lite annat gott och ruccolan (såklart!) Härligt att vi kan inspirera varandra med maten:)

    Hoppas du får en fin helg trots arbetet! Stor kram!

    SvaraRadera
  9. Fina bilder och så härlgit med egna örter...

    Plocka och lägg på sallad och i mat, mums

    =)


    Maliin

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tiden att lämna en kommentar!