13 mars 2010

Morotskaka och löparrundor


Morgonens första kopp thé har druckits och pluggböckerna är öppnade för en till heldags pluggsejour. Suck. Jag ser solen genom fönstret och jag längtar till lunchens löparrunda. Ja, ni läste rätt! Löpardojorna är avdammade och för första gången på många år njuter jag av att vara ute och springa. Ett bra tips är att ha en ruggit spännande talbok i öronen, då vill man inte riktigt sluta. Blev en liten extrarunda igår bara för att jag ville höra liiiite till.

Igår kväll blev det ett uppehåll i pluggande för lite besök från grannstaden. Av denna anledning tog jag under dagen en välmotiverad (?) paus i pluggningen för att baka. Det blev klassikern här hemma, Leilas morotskaka med limefrosting!

Hoppas att ni får en riktigt fin lördag och njuter av vårsolen!

11 kommentarer :

  1. En härlig tid det där när man pluggar! Fina bilder!

    SvaraRadera
  2. Mmm vad gott, morotskaka är en favvis!

    Trevlig helg,
    kram Mia

    SvaraRadera
  3. Här har dagens första kopp kaffe druckits och datorn är på för plugg;) Hua! Jag har dock bara en inlämningsuppgift kvar innan det är dags för min sista halvtermin med exjobb:) Och det ser ut som det blir en kakbok:D

    Jag har testat det mesta vad gäller te nu, alla sorter och smaker, med mjölk, utan mjölk, honung, socker och ja, allt, haha. Jag tror jag lägger ner och kör all in på kaffe:)

    Härligt med lite träning, jag kör så ofta jag hinner, helst 5 gånger per vecka, det är så himla skönt att bara använda kroppen och slippa tänka på plugg ett tag. Perfekt terapi! Det är träning eller bakning, haha!

    Hoppas att du har det fint trots plugget och att du får en skön helg! Kram!

    SvaraRadera
  4. Hejhej

    Fantastiskt fin blogg - bilderna är underbara. Tack för att du lämnade kommentar så att jag hittade hit!!

    Trevlig helg!

    - Jenny

    SvaraRadera
  5. ... förresten! Jag länkar på studs! :)

    SvaraRadera
  6. Hej! Trots plugg låter det som du haft en härlig dag. Hoppas det gått bra för dig med studierna. Åh vad smaskens med morotskaka, inte helt fel : )

    Ha en fortsatt solig och härlig dag! Kram

    SvaraRadera
  7. Du tar så fina bilder, det är ett nöje att besöka din blogg!

    Morotskakan låter god, får checka in receptet!

    Ha en bra lördagkväll!

    KRAM

    SvaraRadera
  8. Hejsan!
    Gud så gott det ser ut! Det hade suttit gott i min mage idag :) Det blir ingen före och efterbild på bloggen för håret.. haha.. jag gillar bilder bäst när inte jag finns med på dem :P
    Lycka till med tentapluggandet!

    Kramar!

    SvaraRadera
  9. Morotstårta är så gott ! Duktigt av dig att börja springa, det är nog min favoträning!

    Hoppas helgen vart bra!

    SvaraRadera
  10. Fin blogg du har! Leilas morotskaka är den bästa..

    Kram J

    SvaraRadera
  11. Morotskakan ser ju helt ljuvligt god ut, Mums!!

    Skönt med löparrundor, älskade att springa innan jag blev sjuk och hoppas så att jag ska kunna ta upp det någon dag...

    Lycka till med pluggandet

    Kramar Bella

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tiden att lämna en kommentar!