Thé


Jag har aldrig gillat kaffe men har kompenserat för det genom att dricka väldigt mycket thé. Här hemma finns nog mellan 10 och 15 olika sorter och smaker som inhandlats på allt från semestrar till återkommande besök hos olika théhandlare. Favorit på morgonen är just nu ett Earl grey från Kusmi som jag lovar smakar allt annat än de tråkiga påsarna från exempelvis Lipton. En annan nyupptäckt favorit som inhandlades i Sigtuna för ett par månader sedan är ett grönt thé med smak av Havtorn och Gojibär, rekommenderas varmt.

Nu när tentaveckan är igång blir det också mycket thédrickande mellan varven, solen ser jag tyvärr mest genom fönstret men även det ger energi. Ikväll ska jag gå på en spännande föreläsning med en av väldens mest eftertraktade föreläsare, Hans Rosling. Det ser jag fram emot! Ha en riktigt fin onsdag kära läsare!

Etiketter: