Tavelvägg!?


Jag har länge varit sugen på att göra en tavelvägg här hemma med grafiska tryck, ramar, bokstäver och svartvita fotografier à la Maria. Men efter att realisten i mig tagit över inser jag att ta den fighten med vår betongvägg helt enkelt inte är värt det.

1. Det kommer gå åt MINST 5 borrar och hur många sambos!?
2. Grannarna kommer bli upprörda över de timmar av borrande som kommer krävas för att ens rispa denna gudsförgätna vägg.
3. Jag kommer förmodligen ändra mig 10 ggr innan det är färdigt och tack vare väggen kommer hålen ändå inte hamna där det var tänkt.

Så slutsatsen blir att för grannsämjan, husfriden och ekonomins skull får jag jobba med de två tavellister som min stackars morfar och mamma hjälpte mig att sätta upp för ett drygt år sen. De lutar och är ganska vinda på grund av att väggen inte är rak och att procentandelen ballast i betongen överskrider det normala vilket innebär att hålen aldrig hamnar där det är tänkt. Men från min inspirationsmapp kommer denna bild och det kan ju faktiskt bli riktigt snyggt på tavellister också!

Etiketter: