29 jan. 2010

För tidigt för odlingsplaner?


Mja, visserligen njuter jag av vintern och faktiskt snöstormen (även om pendlingstiderna drygas ut avsevärt) men i mitt huvud har det redan börjat gro planer för sommarens och vårens odlingar. Även i år kommer fokus ligga på kryddor men jag tänkte även ta med ätliga blommor som lavendel, krasse och ringblommor. Grönsaksodlingen kommer begränsas till busktomater och kanske lite ruccolasallad. Jag riktigt längtar tills jag får sticka fingrarna i jorden!

Igår gick ett event av stapeln som vi planerat för en längre tid och det gick super! Bra uppslutning, entusiastiskt minglande och positiv respons. Jag ser fram emot arbetet vi har framför oss den här våren!

I morse kom svärföräldrarna hit och hela helgen kommer bestå av roliga aktiviteter, utflykter och framförallt god mat à la svärmor. Jag önskar er en jättefin helg!

6 kommentarer :

  1. Jo, nog ser jag vad som passar ihop och inte men det skulle vara kul att vara lite kreativ på sitt eget sätt också :)Mm, nu är huset så nära..känns inte alls som att det gått två månader, nu är det bara en månad kvar innan vi får nycklarna!

    Aj då, det är ju tur att du kan vara hemma stackars de som ska pendla till jobbet :/ Hundplanerna har inte kommit så mkt längre, ingen av de två uppfödarna ska ha någon valpkull mot sommaren så vi får avvakta tills det dyker upp något :)

    Ha en underbara helg ni också, vi hörs! Kram

    SvaraRadera
  2. Det är aldrig för tidigt för att planera vårens och sommarens odlingar ;O) Jag längtar tills jag skall ta in Pelargonerna och plantera om dem...

    Hoppas du får en härlig helg!

    Maria

    SvaraRadera
  3. Ja det kommer jag ihåg, dit måste du ta med mig :) Blir det en och annan lakritschoklad idag kanske :) Kram

    SvaraRadera
  4. Åh, härligt det låter:) Ett växthus skulle inte vara fel. Gud vad underbart det skulle vara, nu när jag tänker efter, haha. Jag ser ett sååå fint växthus på väg till skolan, det är ett riktigt riktigt gammalt med gamla fönster och i riktig slotts-stil:) Drömma går ju...

    Det låter som en härlig helg. Jag är hos min familj faktiskt så jag är långt borta från skolan:)

    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Åååh, nu fick jag ännu mer längtan till våren och i år ska jag förhoppningsvis hinna och orka med att odla kryddor och även planera mer blommor än förra året. Då flyttade vi i mitten av maj till hus så det hanns inte riktigt med då...

    Hoppas du haft en riktigt trevlig helg med svärföräldrarna :)

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  6. Åh, vilken lyxig helg ni verkar ha haft! Jag skulle gärna gå matlagningskurs hos faster L ;-)

    Låter härligt med odlingsplanerna, jag kommer ihåg hur mysigt ni hade det på balkongen i somras. Längtar tillbaka!

    Du har en award och utmaning att hämta hos mig. http://zunderbar.blogspot.com/2010/01/award.html

    Kram U

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tiden att lämna en kommentar!