6 sep. 2009

Triglavski Nationalpark

.
Efter två nätter vid kusten åkte vi vidare mot bergen. Vi tog en avstickare in i Italien för att äta äkta Italiensk pizza och gelato. J trodde inte riktigt på mig när jag försökte förklara att en pizza i Italien inte ens går att jämföra med maträtten med samma namn i Sverige. Efteråt förstod han precis vad jag menade. Vi stannade också i Lipica eftersom vi (läs: jag och min mamma) är hästmänniskor ut i fingerspetsarna. Lipica är byn och stuteriet där de vackra vita lipizzanerhästarna härstammar från. Vi bodde två nätter hos ett rart par i en liten by i den vackra nationalparken Triglavski. Vi vandrade, cyklade, raftade och njöt av frisk bergsluft och kristallklart, kallt vatten. Färgen på floderna som rann i dalgångarna var något jag aldrig tidigare sett, vackert blågrönt mot det vita kalkstensberget, helt otroligt.

Idag har vi haft en riktig pysslardag med höststädning, storhandling och matlagning. Ikväll blir det uppladdning inför skolveckan med mys i soffan och True blood. Ha en fin söndagkväll!

4 kommentarer :

  1. Underbara bilder!!! Vilka färger, wow!

    Ha en fin kväll! Kram/Nicky:)

    SvaraRadera
  2. Åh vad vackert, och vilket vatten!!! Fantastiskt!

    Det låter som vår söndag precis, storhandling och storstädning, och nu ska vi också ladda inför kommande vecka med True blood:)

    Trevlig kväll! Kram!

    SvaraRadera
  3. Åååh, så vackra bilder!!! Helt ljuvliga...

    Låter som er semester verkligen var så lyckad och det där med pizzorna är lite kul för alla som ätit pizza i italien säger samma sak!

    Ha en skön kväll

    Många kramar Bella

    SvaraRadera
  4. Hej!jo det kommer nog bli rätt tufft att jobba heltid natt men jag hoppas jag orkar med det.
    Ni verkar ha haft en fantastisk resa, otroligt fina bilder som vanligt:)
    Skönt med semester innan skolstart, det brukar höja motivationen lite:)
    sköt om dig /A

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tiden att lämna en kommentar!