20 sep. 2009

Hydrangea macrophylla

.
Efter att ha varit sjuk och legat hemma i feber sen i torsdags kände jag i morse att jag så smått börjat klättra på väggarna. Vi beslutade oss därför för att åka in till Stockholm och strosa på stan i det fina vädret. Allting gick i ultrarapid men det blev lite kläder till höstgarderoben och dessutom en fantastiskt vacker hortensia som plåster på såren för allt kul jag avstått från i helgen. Nu ska vi njuta av söndagskvällen med tända ljus, en god mustig gryta och nybakat bröd. Hoppas ni haft en fin helg!

12 kommentarer :

  1. Åh hortensia som är så vackert :) Krya på dig!
    //AnnaFia

    SvaraRadera
  2. Wow, vilken fin hortensia!!

    Hoppas du kryar på dig och snart mår bättre...

    Ha en bra söndagkväll

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    stackare! hoppas du är bättre nu!
    Hortensia är så otroligt vackert.. å fint att torka..

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. utrolig vakker hortensia!
    ønsker deg god bedring..

    vibeke

    SvaraRadera
  5. Aldeles nyyydelig! God bedring, ja!:))

    SvaraRadera
  6. Jonas vill väldigt gärna åka till Brasilien och träna submission wrestling. Men vi kände att först åka till Portugal, lära sig språket bättre och samtidigt få lite egen tid. Planen är att åka i juni, så ja längtar massor och hoppas det blir av :)

    Kram Kram

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  8. Låter väldigt gott med gryta och nybakat bröd! Krya på dig, hoppas du blir bättre snart! :)

    Ha en mysig eftermiddag!Kram/Nicky :)

    SvaraRadera
  9. Åh vad vackert! Älskar Hortensior men jag råkade ta död på min, oops;)

    Vet du vad, jag har också varit sjuk, drabbades av nån konstig influensa/förkylning. Nu efter ca två veckor är jag äntligen frisk igen. Hoppas det är bättre med dig!

    Ha det fint! Kram!

    SvaraRadera
  10. vilken otroligt vacker hortensia!! Ljuvlig! Krya på dig
    kram Malin

    SvaraRadera
  11. hihi, jag hade inte heller läst på så mycket (gjorde jag inte förra gången heller) men så fel kan det väl inte gå tänkte jag (och så hörde jag rykten om att de bjöd på kakor, det var dock tråkiga flarn man köper i 100-pack...).

    Åhå, men så kul att du använde ett recept från den boken, fick den nämligen i födelsedagspresent men har inte hunnit baka något (som jag inte bakat innan därifrån) än! Då vet jag att pajen är att rekommendera alltså?:)

    SvaraRadera
  12. så godt å høre at du er bedre! koselig at du tok turen innom bloggen min og takk så mye for bryllupsgratulasjon :)

    jeg var i den lokale blomsterbutikken i går og de hadde så utrolig mange forskjellige fargenyanser på hortensiaene som jeg ikke hadde sett før..tror det blir en av dem til helgen, liker å kjøpe friske blomster til helgen og nå er alle fra bryllupet visnet så det trengs det nye.

    klem
    vibeke

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tiden att lämna en kommentar!