27 sep 2009

Höstpyssel och mys


.
Söndagkväll igen, veckorna går så fort att jag knappt hinner med. Helgen startade på topp med myskväll hos Linda med scones, thé och tjejsnack för att sedan fortsätta med sambomys, god mat och lite höstpyssel. Långa helgfrukostar har det också blivit med amerikanska pannkakor med sirap, scrambled eggs, mer scones med färskost och hemkokad hallonsylt. Jag älskar att kunna njuta på mornarna utan att stressa. Balkongen har städats och höstfixats även om de höga tomatplantorna finns kvar eftersom det förmodligen kommer 60-70 söta, små tomater till. I veckan börjar keramikkursen, spännande! Hoppas ni haft en fin helg!

7 kommentarer :

  1. Åh det låter som en underbar helg! Och gud vad fint du har det på balkongen, jag hatar ju mest min så jag tänker strunta i att fixa därute faktiskt:)

    Ja, naturen bjuder på mycket fint nu, plockade precis in lite snöbär innan också:)

    Tack för tipset om kronärtskockan, kanske testar det till nästa helg då:)

    Haha, ja, jag har varit riktigt hurtig den här veckan och kört både step, aerobic, bodypump och nu pilates. Det är bäst att passa på när man känner sig pepp:)

    Lycka till på kursen och hoppas du får en fin vecka! Kram!

    SvaraRadera
  2. Så kul med keramikkurs, jag är säker på att du kommer att skapa många fina saker, så mycket inspiration som du har samlat på dig ;-)

    Ni har fått det jättefint på balkongen. Nu blev JAG inspirerad. Här är jag fortfarande inne i "rensa-bort-inför-hösten"-perioden och det känns mest grått och tråkigt. Ska åka och handla lite höstvackra plantor till veckan.

    Idag hade vi kalas här hemma och jag bjöd på Leilas(?) morotscupcakes som du har skickat recept på. Galet goda! Tack för tipset!

    Kram U - saknar dig

    SvaraRadera
  3. Hej Maria,
    så fint det blev på balkongen och vilken underbar färg på hortensian.

    Skönt att vara hemma igen- katterna njuter!

    Kram mamma

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga bilder ! Långfrukost på helgerna är verkligen uuunderbart! Ska bli spännande att höra vad du tycker om keramikkursen

    SvaraRadera
  5. Va mysigt det låter med lång helgfrukost och pyssel. My kind of style =). Jag har också inhandlat kronärtskocker, men mest för prydnad. De är så fina! Lycka till på keramikkursen. Kram Sofie

    SvaraRadera
  6. Hej hej!

    Vilken fin blogg du har. Nu ska jag titta mig omkring ordentligt.

    Vi smaskade också på kronärtskockor i helgen, inte dumt!!

    Ha det gott!/H

    SvaraRadera
  7. Tack! Aj lav jo, liksom ;-)

    /U.

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tiden att lämna en kommentar!