4 sep 2009

Frukt- & grönsaksmarknad



En av de härligaste sakerna med att vara på semester i ett annat land är att stiga upp tidigt för att gå ner på den lokala frukt- och grönsaksmarknaden. Jag och mamma köpte bland annat nybakat bröd, söta vindruvor, fikon som var sagolikt goda och färskpressad äppelmust. Vi hittade även en dam som sålde olivolja i vackra flaskor från deras lilla gård, en fick följa med hem för att förgylla höstmaten.

Nu blir det myskväll för mig och J, vi har bunkrat upp rejält med filmer och gott. Hoppas ni får en fin fredagkväll!

8 kommentarer :

  1. Jag håller med dig! Vi brukar också gå upp tidigt och gå på marknaden, bröd, frukt grönsaker... Härligt!

    Slovenien verkar vara otroligt vacker, vi har rest mycket men ännu inte där. TACK för tipset!

    SvaraRadera
  2. Så mysigt det är med färskt bröd och frukt till frukost på semestern!!

    Hoppas ni hade en skön myskväll igår!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  3. Jag vill gärna se en fin bild på olivoljan tack :)

    SvaraRadera
  4. Tack finaste för din kommentar. Jag blir ju rörd för fasiken!

    Vet du, jag vill nästan inte se dina zunderbara bilder från semestern, för jag blir så rackarns avundsjuk ;-)

    Sköt om er! Hoppas att vi hinner ses innan jul

    Kram U

    SvaraRadera
  5. Mmmm vilka härliga bilder, visst är det något alldeles extra med frukt- och grönsaksmarknader, alla färger och dofter - underbart!

    Fantastiskt vackra bilder från Slovenien, skulle gärna vilja åka dit!

    Ha en skön fortsättning på helgen!

    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  6. Hej maria!
    Så vackra bilder du visar från er semester! så mysigt det verkar med fruktmarknaden och bilden på dörren är såå fin!
    Nu är skolan igång och det tar nog ett litet tag innan man orkar vara kreativ när man kommer hem för denna veckan har jag varit helt slut! började du med i måndags?

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig semester ni verkar ha haft. Va du är duktig på att fotografera. Kanonbilder! Kram /Kerstin

    SvaraRadera
  8. Hej grannen, kul att du hittat hit! Får man fråga vilken granne? :)

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tiden att lämna en kommentar!