Ales stenar och uppdate


Idag blir det bilder från Ales stenar som vi besökte innan vi åkte från Österlen för att besöka västkusten. Vackert öppet landskap med stenar som får en att tänka tillbaka till en svunnen tid.

Jag är tillbaka på jobbet igen efter 4 underbara veckors ledighet och är helt slut. Jag har inte riktigt vänt tillbaka dygnet vilket medför en del problem när klockan ringer 5:30 på mornarna. I helgen hade jag min fina vän Siri här innan hon skulle flyga vidare till USA. Vi tog en sväng till Sigtuna, fikade, pratade och hade trevligt. Siri är min stora inspirationskälla i köket, hon kan laga en lyxmåltid på en morot om hon vill dessutom är allt vegetariskt, ett område där jag är i stort behov av inspiration. Till middag lagades ravioli med ricotta och spenat med en sås på körsbärstomater och grädde toppat med massa färskriven parmesan. Mums! På söndagen hade jag och J en mysdag då vi bland annat åkte till Sigtuna för att luncha i hamnen. Lite lyx får man unna sig sista dagen innan jobbet.

Igår blev det Skansen. Allsång, björnungar och härliga vänner gör så klart kvällen lyckad.

Etiketter: