4 maj 2009

Saltå Kvarn



Saltå Kvarn är sedan länge en stor favorit här hemma. Alla deras produkter kommer från biodynamiska och ekologiska jordbruk vilket är något som jag värderar högt. Det är bättre både för jordbrukarna, miljön och mig. Här hemma äts det mycket knäckebröd så ana min glädje över att hitta detta fina paket i knäckebrödshyllan! De fanns även en annan variant bakad på dinkelmjöl som jag gärna hade stoppat i korgen, det får bli nästa gång. Vi har planer på att åka förbi deras verksamhet i Järna i sommar, fika och köpa hem lite större förpackningar.

4 kommentarer :

  1. Saltå Kvarn är en favorit här hemma också. Deras solrosfrön, linfrön och dinkel är basvaror i skafferiet ;-)

    Jag var förbi Indiska idag och tänkte knipa en sådan där fin tunika med knäppning som du visade längre ned, men den fanns inte..... ÅH!!!!

    Kram U

    SvaraRadera
  2. Buää, jag vill också fika på Saltå kvarn! Kommer vi förbi och hälsar på i sommar (vi ska se Coldplay den 22 augusti!) så kanske man kan ta sig en tur dit?:) Tills vidare får jag nöja mig med att köpa deras grejor och baka deras recept...!

    SvaraRadera
  3. jag har hört om stället, att det ska vara ett bra fik där med. det blir en tur dit i sommar för oss med!

    kram

    SvaraRadera
  4. Åh vilken härligt blogg jag hittade här! Hlt i min stil. Saltå kvarn är bäst!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tiden att lämna en kommentar!